top of page
מדור צפייה חובה
כל הסרטים והאירועים של דוקו טי.וי - בזמן ובמקום שנוח לך!
ניתן לרכוש צפייה ל-72 שעות בסרטים ובשיחות עם היוצרים
שימו לב - הצפייה בסרטים היא אישית והקרנתם בפומבי מהווה הפרת זכויות יוצרים ואסורה על פי חוק.
המעוניינים בהקרנות פומביות מוזמנים ליצור עמנו קשר במייל docu.tv2020@gmail.com
אסופות סרטים מיוחדות
כל סרטי דוקו טי.וי
ילדי האשראם
ב-20 השנים הראשונות לחייו גדל יוצר הסרט בשני מקומות: בירושלים, ובאשראם אננדה ואדי בהודו, שאותו היה עליו לשמור בסוד. באשראם ציפו ממנו להקדיש את חייו למען הגורו ולחשוב עליו תמיד. כך, לפי דבריו, יכול היה אדם סוף סוף להגשים את מטרת חייו, להבין את ה"אמת" על משמעות החיים ולהיות מואר
אפולוניה
ויקטור גרייבסקי, גיבור הסרט "אפולוניה" נכנס לפנתיאון של המודיעין הישראלי בזכות פעולה אחת נועזת והירואית. בהיותו עיתונאי בפולין ותוך סיכון רב, גרייבסקי היה זה שהעביר למערב את המסמך הסודי של ניקיטה חרושצ'וב אשר חשף לראשונה את פשעיו של סטאלין. רק לקראת מותו ב-2007 התברר שגרייבסקי שומר בקרבו סוד גדול נוסף - לצד עבודתו השגרתית ב"קול ישראל" הוא פעל במסתרים כמרגל, לכאורה בשירות ברית המועצות אך בפועל למען מדינת ישראל.
סרט זה יספר את סיפורו של גרייבסקי, האדם ו"המרגל", וינסה אף לפענח מספר תהיות הנובעות מסיפורו ומדמותו המסתוריים. הסרט יכלול גם רמזים ותובנות לא רק על העבר אלא גם על מה שאולי מתחולל, אי שם ובמסתרים, בימינו אלה בהם "המלחמה הקרה" שוב מתחממת.
סרט זה יספר את סיפורו של גרייבסקי, האדם ו"המרגל", וינסה אף לפענח מספר תהיות הנובעות מסיפורו ומדמותו המסתוריים. הסרט יכלול גם רמזים ותובנות לא רק על העבר אלא גם על מה שאולי מתחולל, אי שם ובמסתרים, בימינו אלה בהם "המלחמה הקרה" שוב מתחממת.
דוד המלך חיי וקיים
תנ"ך מספר על דוד המלך השליט המהולל שאיחד את כל שבטי ישראל לממלכה אחת. ממלכה שסיפורה מהווה אחד המיתוסים המכוננים של מדינת ישראל. אולם חוקרים רבים סבורים כיום כי הסיפור הזה הוא רק אגדה ומעולם לא הייתה ממלכה יהודית ששלטה על כל הארץ. הסרט יוצא לחפש את האמת ומגלה שבמקומות בהם התנהלו בעבר קרבות תנ"כיים גדולים מתנהלים כיום קרבות בין ארכיאולוגים על יוקרה וכבוד, קרבות אידיאולוגים בין שמאל וימין וקרבות על אדמה ועל מקום בהיסטוריה בין פלסטינים ליהודים. כיצד יסתיים הקרב האחרון על ממלכת ממלכת דוד?
הטקס
בגיל 80 יוצא אלוף משנה דוד רוקני לפקד על טקס יום העצמאות בהר הרצל בפעם ה-30.
כמו בכל שנה הוא עובר דרך מפרכת של אימונים, בניית צורות לתרגילי סדר לקראת המצעד הצבאי המסורתי, משימה אשר איש מלבדו אינו יכול לבצע. שבוע לפני הטקס מתרחש אסון בו נהרגת הילה בצלאלי.
לראשונה, מתמודד רוקני עם מציאות שהוא לא מכיר בטקס שישנה את חייו.
כמו בכל שנה הוא עובר דרך מפרכת של אימונים, בניית צורות לתרגילי סדר לקראת המצעד הצבאי המסורתי, משימה אשר איש מלבדו אינו יכול לבצע. שבוע לפני הטקס מתרחש אסון בו נהרגת הילה בצלאלי.
לראשונה, מתמודד רוקני עם מציאות שהוא לא מכיר בטקס שישנה את חייו.
גוט שאבעס וייטנאם
זוג חרדי צעיר עוזב את הארץ ונשלח עם בנם התינוק לגור בווייטנאם לכל החיים. מטרת השליחות היא הקמה של בית חב"ד בעיר הו צ'י מין, עיר שאין בה בית כנסת, אוכל כשר ואפילו כמעט שאין יהודים. הזוג מתקבל בקרירות על ידי המקומיים וסובל מבדידות ורעב ומנסה כנגד כל הסיכויים לקיים חגיגות ראש שנה כהילכתן לראשונה
.על אדמת וייטנאם
.על אדמת וייטנאם
גם כשעיני פקוחות
גבריאל בלחסן ז"ל ממקימי להקת אלג'יר הלך לעולמו בשנת 2013. כמה שנים לפני כן הוא תועד בסרט "גם כשעיני פקוחות" זוכה דוק-אביב 2010. הסרט הוא מסע מוסיקלי נפשי שבמרכזו בלחסן. לימים התפרקה אלג'יר בשל התערערות מצבו הנפשי של בלחסן שאושפז ואובחן כסובל ממאניה דיפרסיה. בסרט אנו מלווים אותו לאחר שחרורו מאברבנאל בניסיונו לחזור ולשוב אל מרכז הבמה המוסיקלית. המחשבה שלצורך העבודה על האלבום יצטרך לעזוב את משפחתו החמימה שבמושב המדברי ולעבור לתל אביב מפחידה אותו. הבדידות העירונית, הלחץ, השינה שמתערערת והטוטאליות של המוסיקה מוציאים אותו מאיזון והמחלה מתפרצת שוב. גבריאל לא מוכן לוותר ונאבק כדי לסיים את אלבומו ולזכות להצלחה האומנותית לה הוא כה מייחל.
פלטשקעס
חנה, רינה, רות, תלמה ומרים הן נשים בנות שבעים-שמונים ומעלה. בהדרכתה של הכוראוגרפית גלית ליס, הן מנסות להעלות מופע מחול מקצועי, מופע הקורא תיגר על החברה שמפלה אותן בשל גילן המבוגר, אך יותר מכך, המשתתפות קוראות תיגר על הגיל עצמו ומגבלותיו. זה איננו חוג במוסד גריאטרי. המטרה היא לעלות על במה בפני קהל.הבחירה בריקוד מעמתת כל משתתפת באופן ישיר וחזק עם היכולות והמגבלות האמתיות שלה. החזרות מפרכות, ולחלקן זו תהיה ההופעה הראשונה על במה. נוצר הווי משותף ויש גם מאבקים על מקום ויוקרה, רגעי עצב, שימחה וניצחון. הסרט עוקב אחר תהליך היצירה ומאבקן של הנשים להתגבר על הקשיים, וחושף את סיפורן של נשים עקשניות וחזקות אלה, שכל אחת מהן החליטה בדרכה הייחודית לא לוותר. חלקן מצליחות וחלקן פחות.
לכתוב כמו שצריך
ביולי 1998 צילמה הבמאית לינה צ‘פלין סרט על הסופרת בתיה גור עבור תכנית הטלוויזיה “עובדה“. הסרט לא נערך ולא שודר מעולם. לאחר מותה של בתיה גור נערך הסרט והושלם בידי חברתה פוני בז‘ז‘ינסקי, ותלמידה לשעבר של גור, בנימין פרידנברג.
בתיה גור הייתה לא רק סופרת יחידה במינה, שהעשירה את הסיפורת הבלשית העברית, אלא גם מבקרת ספרות מבריקה ודרוכה. בסרט אנו מתוודעים אט אט לאישיותה המורכבת של בתיה גור, מלווים אותה בביתה עם ילדיה, בסטודיו בו היא עובדת ובזירות הרצח עליהן כתבה את ספריה. כמו כן, אנו עדים למפגש מיוחד במינו עם הצייר יוסל ברגנר ועם אמה רוזה מן. ‘לכתוב כמו שצריך‘ מפגיש עם אישיותה של יוצרת ואדם על רוחב אופקיה, עינה החדה, לשונה החריפה וחוכמתה הרבה.
מוסיקה מקורית: אשר גולדשמידט
בתיה גור הייתה לא רק סופרת יחידה במינה, שהעשירה את הסיפורת הבלשית העברית, אלא גם מבקרת ספרות מבריקה ודרוכה. בסרט אנו מתוודעים אט אט לאישיותה המורכבת של בתיה גור, מלווים אותה בביתה עם ילדיה, בסטודיו בו היא עובדת ובזירות הרצח עליהן כתבה את ספריה. כמו כן, אנו עדים למפגש מיוחד במינו עם הצייר יוסל ברגנר ועם אמה רוזה מן. ‘לכתוב כמו שצריך‘ מפגיש עם אישיותה של יוצרת ואדם על רוחב אופקיה, עינה החדה, לשונה החריפה וחוכמתה הרבה.
מוסיקה מקורית: אשר גולדשמידט
הפשע הקרוי אדם
הסרט מספר את סיפורו של חנוך לוין דרך מסע בתחנות חייו האישיות ושיחות עם האנשים הקרובים אליו – שלוש נשותיו, ארבעת הילדים ואחיו. האישיות המורכבת של יוצר שמחויב מעל לכל ליצירתו באה לידי ביטוי במערכות יחסים סבוכות אך גם מלאות אהבה.
המלחמה האחרונה של ילדי טהרן
ארבעתם מייצגים 217 ילדי טהרן, יתומי שואה שתובעים ממדינת ישראל כספים שהתקבלו עבור שיקומם מגרמניה. העימות עם המדינה שמונתה להיות האפוטרופוס הרשמי שלהם, מציף בהם שוב את כאב היתמות.
הסרט מתעד 12 שנים של מאבק מטלטל, מקומם ומצחיק, במהלכו הופכים הגיבורים לחבורה שיש בה אהבה, שותפות גורל ונחמה.
הסרט מתעד 12 שנים של מאבק מטלטל, מקומם ומצחיק, במהלכו הופכים הגיבורים לחבורה שיש בה אהבה, שותפות גורל ונחמה.
ילדי הצללים
רק עכשיו, אחרי 60 שנה ויותר, הם מעזים לדבר בגילוי לב על ההתעללות והאלימות הפיזית והנפשית אשר חוו מידי הוריהם. תגובתם של הניצולים לטראומה שחוו התבטאה בדפוסי התעללות בילדיהם וכך הפכו מקוֹרבנוֹת הנאצים למקרבנים בעצמם. הסרט מתאר את ההשלכות הרגשיות והנפשיות אצל הגיבורים בני הדור השני כיום. הם חיו בקונפליקט מתמיד; מחד, אמפתיה לסבל שחוו הוריהם, ומאידך, התעללות שגרמה להם פחד ובושה שליוו אותם כל חייהם. רגשות אלה התגברו ביתר שאת כשהפכו להורים בעצמם, תוך חשש מתמיד מפני ההעברה של האלימות, הכאב והזוועה הלאה לילדיהם בני הדור השלישי.
אנג'ליקה
בוריס שץ הניח אחריו שניים מן המוסדות החשובים בישראל – מוזיאון ישראל ובית הספר בצלאל. הוא השאיר אינספור יצירות חשובות ומכוננות וסיים את חייו כשהוא מקושש כסף עבור בצלאל, שהיה על סף פשיטת רגל, מבלי לקצור את פירות עמלו. בנוסף הוא הותיר אחריו פרק שכמו נמחק מן הביוגרפיה שלו, את בתו אנג'ליקה שנחטפה על ידי אמה אחרי שהתאהבה בתלמידו. צרור מכתבים בארכיון הציוני וגליל ציורים בבוידעם שולחים את במאי הסרט, הנין של אנג'ליקה, להתחקות אחר מערכת היחסים הטרגית של בוריס ושל אנג'ליקה, שלנצח תישא את חותם הנקמה של אביה ומשפחתו החדשה.
bottom of page